torsdag 18 december 2014

Inga ämnen

I tisdags gick vi upp tidigt och lastade på grabbarna för en tripp till Norrköping. Slutligen var det dags att kapa kulorna, vilket kanske inte varit något svårt beslut i sig. Tubbe är förvisso fin, men liten till växten och verkar ha stannat någonstans runt 1,45  i manken. Bisse är också liten och är väl överlag inget ämne. Båda har varit väldigt snälla i hanteringen och det är väl det som gjort att själva ingreppet dröjt så pass, plus den varma hösten då...


Han som ännu inte fattat att han blivit av med sina kulor

Det var första gången jag besökte Hästkliniken i Norrköping, men jag fick ett bra intryck. Bra med hästarna, bra uteboxar att lämna dem i, vettig parkering och humana priser. Själva ingreppen hade gått bra, kastreringen gjordes stående med lokalbedövning, och det gjorde även hemresan. Grabbarna är pigga, glada och feberfria än så länge, Tubbe är lite svullen bara. På Bisse har såret dragit ihop sig fint. Jag trotsade dock ordinationen med boxvila och släppte ut dem i hage redan i går eftermiddag. Det är renare i hagen och de håller sig lugnare om de får gå runt och plocka med lite gräs. Dessutom tycker jag att Tubbes svullnad går ner när han får röra på sig.

Han som aldrig begrep att han hade några kulor
Så, då har jag två valacker och tre ston. Inga hingstar längre och det känns faktiskt helt okej det med.

Fräsch hage med gräs kvar, vad mer kan man begära?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar