tisdag 14 maj 2019

Intet nytt - på 4 år!?

Hej Bloggen, det var längesen sist. Tyvärr har jag inte varit värst digital de senaste åren, men jag börjar känna att jag vill ändra på det. Inte minst när det gäller hästlivet.

Det blir bara en kort uppdatering idag, jag tänkte mest uppdatera läget kring vilka hästar som livet kretsar kring för min del. När jag skrev senast var året 2015. Jag fick två föl det året och båda bor kvar hos mig ännu, men är numera 4 år.

Lilla U (Ene-Blacken - Tagg)















Numera 4-årigt sto som är väldigt trygg så länge kompisarna är nära, men behöver jobbas en hel del enskilt för att stärka självförtroendet. U är avkomma till Tillan.

Rymd (Rykt - Odar)
















4-årig valack som har mycket bus för sig. Han är påhittig, har mycket energi, men också en stor vilja att vara till lags. Rymd är avkomma till Dolly.

Pia (Porter - Tagg)
'




















1-årigt sto som är den lugnaste och vänligaste man kan tänka sig. Barnens stora favorit, då hon är oerhört social och älskar att bli pysslad med. Pia är avkomma till Tillan.

Utöver dessa tre, så har jag kvar Tillan, Dolly och Tubbe. Men de var ju med redan förra bloggvändan, så de får ingen närmare presentation. Cia fick jag tyvärr ta bort på grund av hennes elaka eksem. Trots noggrann skötsel och eksemtäcke var hon inte symtomfri och då kändes det inte schysst längre.

Förutom nordsvenskarna är vi delägare i en varmblodig travhäst som heter Jori. Vi får väl se om han, eller någon av de andra, kan åstadkomma underverk.

Det var allt för denna gång, tjing hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar